Anderledes rally, men med point med hjem.

Dagens vigtigste bedrift var helt sikkert pointene for 3. pladsen i klassen, måden hvorpå pointene kom i hus, ja det er næsten en historie i sig selv.

Magnussen Rallysport var klar til opgaven, DM1 i Rally, Cimbern rally, lige syd for den danske grænse, prøverne af absolut ’spitze’ kvalitet, 3 prøver, hvor af den ene var en rundbane, prøver i en kvalitet over ’normalt’ dansk standard, i alt 5 prøver, og vejret, tjaaa, regn, blæst, slud, en vældig vind, og put dertil rallyprøvernes beskaffenhed, så var det helt vildt. Prøverne var ’belagt’ med sand fra vinterens strøgning, mudret, våde og kolde veje, så hvert eneste sving var udfordrende og havde sin egen historie, rytme var en by i Rusland.

Nye dæk – Ny bil – ny codriver, der var meget for Sebastian at forholde sig til, foruden de vanvittige svære konditioner i selve løbet.

Der udgik knap 30 af de 80 startende biler, dermed var der mange ophold i løbet, ophold inden prøverne, og inde på prøverne stod den ene advarselstrekant efter den anden, så kolde dæk, og masser af rallybiler i rabatten, det var svært at finde den rigtige rytme.

Rallybilen, Renault Twingoen spillede ellers bare, det ny lavede gearskift og de mange finpudsninger af de små detaljer fungerede efter hensigten, og Sebastian Magnussen/Tune, kunne sammen med sin nye codriver, Steen Bøgedal/Vejle Øst endelig få noget køretræning, med rat, pedaler og gearskift, og at få samarbejdet imellem dem til at ’give’ sekunder på stopuret.

’Dæk valget var utroligt svært, grundet vejret og de mange stop i rallyet, prøverne havde ellers ALT – super svingkombinationer som varede en ’evighed’, disse prøver var teknisk meget udfordrende, og trods det at vi kørte safe, så botaniserede vi i cirka 40 sekunder på SS4, det var så svært at finde melodien, men heldigvis kunne vi komme videre, så pointene fra klassens 3. plads luner ekstra meget, sagde Sebastian efter løbet.

Nu skal Twingo’en hjem og have en hovedvask, fra nummerplade til nummerplade, mekanisk fungerer den perfekt, så nu skal der bare køres nogle rallyes, hvor samarbejdet i kabinen udvikles yderlig, og vigtigt af alt, køretræning, i et rally uden alle de ophold, så der kommer rytme, fart, erfaring og point med hjem til Tune.

Allan POST